Henkel nastavlja da ostvaruje snažan učinak i u trećem kvartalu 2013.

Bez autora
Nov 13 2013

Uprkos sve izazovnijem okruženju na tržištu, Henkel nastavlja da ostvaruje snažan učinak i u trećem kvartalu 2013. godine, uvećavajući organski rast iz kvartala u kvartal. Istovremeno značajno su uvećani prihod i profitabilnost, sa korigovanom EBIT maržom koja po prvi put premašuje 16 posto. Henkel je ostvario solidnu organsku prodaju u svim poslovnim sektorima i regionima, dok su rastuća tržišta još jednom pokazala posebno dinamičan razvoj. Ipak, efekti strane razmene su imali negativan uticaj na zabeleženu prodaju. Henkelova prodaja u trećem kvartalu 2013. godine iznosila je 4,2 milijardi evra, što predstavlja smanjenje u odnosu na prethodnu godinu usled negativnih efekata strane razmene koja iznosi 6,7 posto. Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj kursne razlike i akvizicija/prodaja, dostigao je 4,2 procenta. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit povećan je za 6,5 posto, sa 631 miliona evra na 672 miliona evra.

Henkel nastavlja da ostvaruje snažan učinak i u trećem kvartalu 2013.Uprkos sve izazovnijem okruženju na tržištu, Henkel nastavlja da ostvaruje snažan učinak i u trećem kvartalu 2013. godine, uvećavajući organski rast iz kvartala u kvartal. Istovremeno smo značajno uvećali prihod i profitabilnost, sa korigovanom EBIT maržom koja po prvi put premašuje 16 posto. Henkel je ostvario solidnu organsku prodaju u svim poslovnim sektorima i regionima, dok su rastuća tržišta još jednom pokazala posebno dinamičan razvoj. Ipak, efekti strane razmene su imali negativan uticaj na zabeleženu prodaju.

Henkelova prodaja u trećem kvartalu 2013. godine iznosila je 4,2 milijardi evra, što predstavlja smanjenje u odnosu na prethodnu godinu usled negativnih efekata strane razmene koja iznosi 6,7 posto. Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj kursne razlike i akvizicija/prodaja, dostigao je 4,2 procenta. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit povećan je za za 6,5 posto, sa 631 miliona evra na 672 miliona evra. Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) povećan je za 1,4 procentna poena, sa 14,7 na 16,1 posto. Zabeležen prihod od prodaje iznosio je 15,5 posto, u odnosu na 13,6 posto u istom periodu prošle godine. Neto prihod u ovom kvartalu je porastao za 16,7 posto, sa 402 miliona evra na 469 miliona evra.

Sva tri poslovna sektora doprinela su učinku: Sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležio je snažan organski rast prodaje od 5,5 posto. Sektor Beauty care postigao je solidnu stopu organskog rasta od 3,1 posto, dok je Sektor Adhezivi Tehnologije takođe zabeležio solidan organski rast prodaje sa povećanjem od 4,2 posto nasuprot istom kvartalu prošle godine.

Prodaja u Istočnoj Evropi je porasla za 6,2 posto, dok je ukupna prodaja iznosila 822 miliona evra. Rusija i Turska su dale najveći doprinos u tom učinku. Rast prodaje je prvenstveno rezultat snažnog učinka na rastućim tržištima istočne Evrope, Afrike/Srednjeg istoka, Latinske Amerike i Azije (osim Japana).

Osvrćući se na ostatak godine, izvršni direktor Henkela, Kasper Rorsted je izjavio da će ekonomsko okruženje ostati teško, stoga će Henkel nastaviti da prilagođava procese i strukture kako bi dalje unapredio fleksibilnost i efikasnost u ovom nestalnom tržišnom okruženju. Rorsted je uveren da će svi poslovni sektori rasti u okviru svog opsega. Kako je istakao, očekuje organski rast prodaje između 3 i 5 posto u fiskalnoj 2013. godini, porast korigovane EBIT marže sa 14,5 na oko 15 posto, kao i povećanje korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji od oko 10 posto.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik